Dag 02!

Vad är kärlek?

Well... Kärlek.
Jag vet inte hur jag ska förklara vad kärlek här. Kan inte beskriva direkta känslan iaf.
Men när jag t.ex är kär så kan jag inte sluta tänka på den här personen. Det är han jag försöker vara nära hur mycket som helst, kanske mest för att försöka få honom att ge uppmärksamhet till mig.. Mer än vanligt, så att säga. Och bara att se han le, gör mig glad. Se han skratta, gör mig ännu gladare.
En gång har det också hänt att jag träffat på en som jag var kär i, av en slump. Och kändes som om mitt hjärta hoppade ur bröstet... Nervositet. Just den känslan, i det sammanhanget, är underbar.
Man känner hur trygg man är, i hans närhet.
Det ända man gör är att längta tills man träffar honom igen.
Men... Jag vet inte riktigt.
Det finns mycket, som jag kan skriva. Men... Just nu, kommer jag knappt på något.

Man kan också älska en vän.
Den vännen som ställer upp för en, när som. Den som alltid finns där, alltså.
Den vännen man också alltid har kul med, även om man kanske inte har något att göra.. Sitter och glor på tv, eller liknande. Men fortf älskar umgänget.
Man kan prata om så himla mycket om den vännen, för man får ett förtroende för henne/honom.
Det förtroendet är jävligt starkt och man känner sig också trygg.
Mina vänner är kärlek.
Och såklart min familj med.

Man kan också älska något som man har ett/flera intressen över.
Vissa älskar sport/sporta, spela (t.ex. WoW, Minecraft, CS, Sims osv), filmer och sånt, ja.. Ni fattar!
T.ex jag... Jag älskar chips. Jag verkligen älskar chips. Det behöver vi inte gå in på mer nu, de flesta vet redan vad jag menar ändå så. Och lär nog ta upp det på någon annan "Punkt".

Well... Det finns många olika sorts kärlek.
Man kan inte leva utan den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0