Söndag

Idag är det en av de dagar som inte är så himla bra, om man säger så. Så jag är lite gnällig och känslig, vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Men jag får ta mig igenom denna dagen och hoppas på en bättre dag i morgon. I och för sig så har dagen inte tagit slut ännu, så mitt humör blir kanske bättre senare. Jag får, helt enkelt, vänta och se!

För övrigt, så flyttade jag i onsdags. Det är jättefint i lägenheten och jag trivs bra, hittills. Kan bli lite ensamt, men det är något man får vänja sig vid då det är min första egna lägenhet. Som tur är så har jag i alla fall min mise, Oskar! Massa jobb med honom nu när han inte får gå ut, eftersom han måste förstå att detta är hans hem. Så han blir jobbig om nätterna. Hörde även att han höll på i balkongen i natt, då han förde massa väsen. Visade sig att han höll på att trilla ut från tredje våningen. Han hade även råkat bajsa ner sig, då han blev så rädd. Han hoppar ALDRIG upp så där, men han vill ju verkligen ut nu. Så jag får hålla dörren på glänt hädanefter. I morgon bitti ska jag ta ut honom och se hur han är på gården. Jag hoppas på det bästa! I morse åt han alldeles för fort, han drack också en hel mängd vatten. Så han spydde upp allting igen, den tjockisen.... så jag fick torka upp och så. Han puttar ner grejer från bord och sånt, som cigarettaskar och solglasögon från hyllan för att få min uppmärksamhet om nätterna för att han vill ut. Buse! 
 
Men men, jag sitter på jobb just nu. Inte så mycket som händer på söndagar så jag ska starta en film och sedan städa upp lite i butiken. Slutar sju så då ska jag bara hem och ta det lugnt framför soffan, hela kvällen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0